i efterhand så undrar jag verkligen hur jag kunde gå till skolan varje dag under tre års tid i högstadiet. INGEN vuxen människa skulle gått till sitt jobb och "stått ut" eller "bitit ihop" så länge. jag fick lära mig och jag har verkligen bankat i det i huvudet när pappa sa att barn är grymma och när man blir stor så blir det bättre. jag vet inte men jag tog det som att när man slutade s.k.o.l.a.n varesig det var högstadiet eller gymnasiet så skulle alla problem försvinna. vilket är fel. MÄNNISKOR är grymma. barn som vuxna. och jag vet att 99% av de som mobbar mår själva dåligt eller är avundsjuka men det är ingen ursäkt för mig. för det är som att någon har stått och hällt hinkar med skit över mig under flera år. och jag är så jävla glad att jag klarade skolan, rakt igenom, utan ig. jag tog studenten och fick fina vänner. nu när man söker jobb eller ska plugga vidare och är "vuxen" snälla välj en plats som ni trivs på, verkligen. inga pengar i världen (!!) är värda att gråta inne på toaletten för på rasterna. jag har alltid hört från flera håll av bekanta att "det är så svårt att få jobb", "det är lågkonjuktur", ledsen men antingen har ni en jävla otur men också SLUTA vara så kräsna. för det är precis vad många är. mitt första jobb var på coop, många rynkade på näsan och ba, men kul och sitta i kassan? 1. SVINKUL att få ca 5papp i månaden under gymnasietiden då man bor hemma osv. 2. varför är coop sämre än exempelvis h&m? packa matvaror/kassa packa/vika kläder/kassa? ser ingen som helst skillnad det är referensen jag iallafall vill åt för att ta mig vidare (vilket coop har gjort, coopreferensen är värd guld för mig när jag söker nya jobb) ge företaget en chans om ni inte trivs så fuck off. jag har jobbat som fucking vaktmästare och det var ett av det roligaste jobben jag haft. men sen kom jag till rusta. rusta, rusta, rusta. vet egentligen inte vad man ska skriva om rusta. men att jobba övertid utan betalt, riktigt otrevlig personal och hela tiden påhopp om när andra har gjort fel klickar inte riktigt för mig. ingen vill jobba gratis? jag stod ut i två veckor tills jag ringde och sa att jag inte kommer tillbaka, chefen tackade så mycket för att jag satt mina kollegor i skiten.

inga pengar är värda att gråta inne på toaletten för på rasterna. i sommar ska jag ha ett feting långt sommarlov som alla kids ehm cirkus tre månader. vara ute på havet, segla, grilla, tälta, bada och bara vara. och DET kallar jag fan gratis.
oh ah grattis är fan gott!

(haha har inte skrivit såhär mycket sen gymnasiet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0